דרישה: להסדיר את ההתייצבות בלשכות גיוס בזמן הסגר

    ישראל רובין No Comments on דרישה: להסדיר את ההתייצבות בלשכות גיוס בזמן הסגר

    עמותת איחוד הישיבות פנתה לממשלה ולצה"ל בדרישה להסדיר את ההתייצבות בלשכות הגיוס בזמן הסגר | בעמותה דורשים להורות לצה"ל שלא לזמן מלשבי"ם או להורות למשטרה שלא לקנוס אזרחים שבדרכם להתייצב בלשכת גיוס

    לשכת גיוס / אילוסטרציה
    צילום: אוליבייה פיטוסי / Flash90
    8:01
    07.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ס"ט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עמותת 'איחוד הישיבות' פנתה לראש הממשלה, שר הביטחון וגורמים נוספים בדרישה דחופה להסדיר את נושא התייצבותם של בני נוער בלשכות הגיוס במהלך הסגר.

    המכתב נשלח ע"י עו"ד שמואל הורביץ וממוען לראש הממשלה, שר הביטחון, השר לביטחון פנים, שר המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה, הפרקליטות, הרמטכ"ל, הפרקליט הצבאי הראשי, ראש אגף כוח אם בצה"ל, מפקד מיטב ומחלקת ייעוץ וחקיקה בפרקליטות הצבאית

    במכתב, מציין עו"ד הורביץ כי לפי תקנות הקורונה, נסיעת אזרחים (שאינם חיילים בשירות סדיר או במילואים) להליכי גיוס – מהווה עבירות פלילית. מדובר בהליכים כגון: צו ראשון, הגשת דיחוי, ראיונות דת, ועדות פטור, ועדות ערר, מיונים ויתכן אפילו צווי גיוס.

    לפיכך, דורשים בעמותת איחוד הישיבות, להורות לצה"ל שלא לזמן מלשבי"ם (מיועדים לשירות ביטחון), בייחוד קטינים, להגיע לבסיסים לצורך הליכים אלו. לחילופין, דורשים בעמותה להורות למשטרה הוראה מחייבת וחד משמעית לפיה מלשבי"ם שייעצרו על ידי שוטר בדרכם לבסיס צבאי – לא יקנסו והם לא ייחשבו כעוברים עבירה פלילית.

    בעמותה דורשים מהגורמים להודיע גם כי כל מלש"ב של יתייצב להליכים הנ"ל בתקופת הסגר – לא תופעל נגדם כל סנקציה, אלא יקבלו במקום זאת זימון חדש למועד שלאחר תקופת הסגר. לחילופין, להודיע מי ההליכים המחייבים התייצבות בזמן הסגר ומה ההליכים שאינן מחייבים.

    בעמותה דורשים מהגורמים הרלוונטיים להשיב לפנייתם עד לתאריך 11/1/21, שאם לא כן ייאלצו לפנות להליכים משפטיים.



    0 תגובות